Éjben fürdő szavak

Egyedül vagyunk mind a téli éjszakában, csak az alkotás világít odafönn magában

Az évben két nagy könyves esemény van, amin a megrögzött olvasók és fáradhatatlan tollkoptatók minduntalan részt akarnak venni. Áprilisban a Könyvfesztivál, aminek már évek óta a Millenáris Park ad helyet. A másik a Könyvhét, ami több, mint háromnegyed évszázada színesíti a nyári kaotikát. Most ez utóbbit céloztam be június elején.  




Bár már hetedikén, csütörtökön elkezdődött a Könyvhét, én csak pénteken értem rá felmenni a fővárosba.  (Munka, vidék, miegymás.) A Nyugatinál összefutottam Tanley Milettel és Emilly Paltonnal. Több órás beszélgetés után Emilly, a Vörösmarty tér közelségére hivatkozva, elrángatott a helyszínre. Két órát el is töltöttünk ott az Imádom a könyveket! standjánál. Bár csak az ottani ismerősökkel váltottunk néhány szót. Többek között Léda D'Rasival és M Brnyai Annie-val. A nagy körbenézést későbbre tartogattuk. Mivel az egész hétvégét Emillynél töltöttem, ezért kissé kifáradva, de töretlen lelkesedéssel el is indultunk a Paltonlakig.   

A szombat nem épp a tervek szerint haladt. A napirend teljesen felborul, de olyan 2 órára végül is képesek voltunk elhagyni az otthon ventilátoros melegét. Aznap már négy teljes órát ellébecoltunk a kedves írófajzatok körében. Már bemerészkedtem a dolgok sűrűjébe, segítségül hívva egy közeli moly barátomat, Carlow Cleavelandet. A tervezett könyvek felét aznap sikeresen beszereztem. És amint tudtam, dedikáltam is Léda D'Rasi írónővel legújabb könyvét, A Dögöt. Bár azt nem magamnak vettem meg. Szintén ajándékba szántam Veres Attila Éjféli iskolák című művét, ami ugyancsak kapott egy szignót a tisztelt íróúrtól. Nagy szívfájdalmam viszont, hogy figyelmetlenségemből adódóan újfent lemaradtam Böszörményi Gyuláról, akinek a teljes Ambrózy báró sorozata most már a polcomat díszíti.  

Egy gyors ebédet is megejtettünk a *reklám helye*-ben. Robin O'Wrigthly, B. Laura, Cleaveland, Emilly és jómagam. A kompániánkhoz még csatlakozott Tomcsik Nóra és L. J. Weasley is.  

Este pedig Emillyvel és és Carlowwal megnéztük a Átejtve című "limonádé" filmet. Vicces volt, de pont annyit adott, amennyit számítottunk. A slusszpoén az volt, hogy a Corvin Mozinak abban a termében vetítették, aminek a neve megegyezik a vezetéknevemmel. Az élet apró véletlenei.  

Aztán elérkezett a vasárnap. Ezt a napot pécéztük ki a nagy körbenézésre. Az egyik indok az volt, hogy Emilly dedikálása is akkorra esett.  Pontosabban este ötre, de már előtte ott kellett toporognunk, hisz kedves barátném a szupernóvákat megszégyenítő energiamennyiséggel rendelkezett már reggelről.  

A nap elég kaotikusan alakult, de azért sikerült beszereznem a maradék könyveket. Láttam egy tucat perui táncost tradicionális öltözékben. Duna parti sétát tettem. Futólag élőben is megpillantottam sokunk gyerekkorának csodatevőjét, a hatalmas zsenit, a mágust, az egyetlen és hihetetlen Csukás Istvánt. Találkoztam bátyámmal és a sógornőmmel, és mire elérte az óra a négyet, már zuhogott. Fontos megemlítenem, hogy minden egyes átkozott napon esett. Ez a Könyvhét átka, hogy akárhová akármikorra rakják, akkor biza az ég sírva fakad. Ettől meg mi is. Mert a könyv és a dihidrogén-oxid nem igazán férnek meg egymás mellett. Tavaly már nem is tudom melyik kiadó még esőkabátot is árult, de mire odaértünk, már elfogyott. Sajnálok minden tisztelt írót, akinek ázott pillanatban volt dedikálása.  



Na de kanyarodjunk vissza oda, hogy négy óra és zuhé. Mi álltunk a 141-es standdal szemben és néztük, ahogy a Tuan, az IK és még a látható távolságban lévő kiadók küzdenek az elázás ellen, lelökik a vizet a ponyváról, pakolnak, rakodnak, esernyőznek. Mi meg (E.P., C.C., ROW, Mike Menders és Laura) álltunk az épület árnyékában egész addig, míg meg nem untuk és ki nem perdültünk az esőre páran, hogy nevetgéljünk, mint a gyerekek.  És esett és csak esett egészen háromnegyed ötig. Aztán mintha elvágták volna. Nyissz! Szerencsére jól alakult Emilly dedikálása. Az a vigyor, amit képes volt leművelni! Már azért érdemes volt kimenni.  


Fárasztó és mozgalmas hétvége volt. Minden percét élveztem. Köszönöm minden kedves írónak, molynak és barátnak, akikkel ott találkozhattam. És köszönet a Fumax, az IK, a Könyvmolyképző és az Agave standjaiban leledző embereknek, hogy kedvesek fogadtak és kisegítettek, valamint, hogy ennyire jó könyveik vannak. 


Na nézzük miket is szereztem be?
Emilly Palton: Néma bűnök
Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó

Böszörményi Gyula: Bitó és borostyán
Böszörményi Gyula: Nász és téboly






Ti mit szereztetek a Könyvheti forgatagban? 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Köszöntlek éjféli Vándor!


A gondolataim sötét birodalmába tévedtél. De ne csüggedj, elveszni nem fogsz! Amíg szeretsz alkotni és olvasni, nagy baj nem lehet.
Jöjj közelebb, hadd meséljek szép és csúf dolgokról. Dalolok neked búról, regélek számtalan tintaszagú könyvről, bevezetlek fantáziám bugyraiba és megismertetlek pár érdekes emberrel.
Ha felkészültél, csak ragadj teát, rumot vagy kávét és helyezd magad kényelembe.

Blogadatok

Nyitás dátuma: 2018.03.02.
Blog témája: irodalom, kultúra, személyes, mindenféle
Bejegyzés gyakoriság: heti 1-2
Blogger: Hollótoll
Elérhetőség: hollotoll.18@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/Hollotoll2.0/


Visszatérő Vándorok

Eltévedtél?

Vándorszám